26 Aralık 2011 Pazartesi

nedenler hem sebeptir hem sonuç

-Neden?!!
*Annem, 5 soru öbeginden belki de, en bilinmez olanını sormuştu.Kim, Nerde gibi soruların kesin elle tutulur bir yanıtı olabilir ama 'Neden?' sorusu öyle bagımsız ki..

                                                                                                     
                                                                                                        dedemin insanları

aslında birkaç hafta oluyor dedemin insanlarını izleyeli.giriş repliklerinden biridir bu.beni en çok etkileyen replik de bu olmuştu.'ben bunu yazmalıyım bi yere' dedim ,filmin akışına kapıldım,unuttum.sonra birden aklıma geldi fellik fellik aradım yine bir başka blogda buldum bu repliği.o da en çok bu replikten etkilenmiş.

neden o da bu replikten etkilendi acaba?
nedendir neden sorusunun bu yanıtsızlığı?
nedir bizi 'neden' e çeken?

çünkü cevap bir başkasındadır ve o cevap diğer soru öbeklerinin cevapları gibi somut ve objektif değildir.

bir insana 'neden?' diye sorduğunuzda o sorunun cevabını gerçekten alabilmek için uzun bir yolculuğa çıkmanız gerek.o soruyu gerçekten böyle bir yolcuğuğa hazır olduğunuzda sormanız gerek.eğer hazır değilseniz ve sabırsızlığınıza yenildiğiniz bir anda sorarsanız bu soruyu daha yolun köşesinden dönemeden yorgunluğun çekici kucakları alıverir koynuna sizi.

bu yolculuk cevap aradığınız insana 'neden' sorusunu yönelttiğiniz anda onun hayatına doğru başlar.

her seçimi bir köşebaşı olur.
her yanlışı bir çıkmaz sokak.
hayalkırıklıkları en dik yokuşlarınız olur.
mutlulukları en güzel hanlarınız.
başarıları en rahat yatağınız.
heyecanları en derin uçurumlarıdır
sakinliği sabah dinğinliğidir denizinin

çadırınız var mı sizin?
halatınız?
yastık,yorganınız?
peki ya sandalınız?

bunlara sahip değilseniz eğer bu yolculuğa hiç yeltenmeyin.dediğim gibi daha köşeyi dönmeden pişmanlıklarınız karşılar sizi.çünkü her 'neden' sorusu o kişinin hayatında yaptığı seçimlerin sonuçlarından biridir.siz O insan olmadan,neden sorusunun cevabını asla gerçekten anlayamazsınız.'neden' sorusuna aldığınız her cevabın,aslında kişinin kendinde sakladığı,kendi içinde yankılanan bambaşka bir cevabı daha vardır.

biliyorum yanıtsızlık da yıpratır insanı.hem cevap alacak olsanız bile alacağınız o cevabın yeni bir 'neden' sorusu doğurmayacağını nereden bilebilirsiniz ki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder